Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Procedurer og strategier

Kommunikationsstrategi i Børnehuset Spiren

I forbindelse med indførelsen af AULA som kommunikationsplatform i Børnehuset Spiren, har vi udarbejdet en overordnet kommunikationsstrategi.

Forældre får adgang til AULA den 25. januar 2021.

Kommunikationsstrategien.

  • Alt skriftlig kommunikation til og fra forældre foregår via AULA.
  • Når der kommunikeres med forældre, foregår dette via ”beskeder” i AULA. Indholdet i beskeden skal være kort og præcis. Ved akutte situationer ringer personalet til forældre.
  • Vi har en forventning om at alle forældre er på AULA og orienterer sig i beskeder/overblik hver dag.
  • Forældre grupperes ud fra deres barns placering i Firkløveret, så forældre kun modtager relevante beskeder/opslag i forhold til deres eget barn. F.eks. stuevis eller hvis barnet er i en naturgruppe, motorikgruppe osv.
  • Diverse opslag med deadlines, f.eks. i forhold til ferier, skal ud to uger før svarfrist, så forældre kan nå at planlægge herefter.
  • Når forældre skriver til personalet, skal de have hurtigt svar. For at sikre denne proces skriver forældre til alle medarbejdere på stuen og ikke kun en enkelt medarbejder. 
  • Personalet bestræber sig på at skrive om aktiviteter på tavlen ved døren eller i bogen et par gange om ugen.